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Histerese cultural e imagem: um ensaio acerca do efeito das relações histórico-afetivas sobre a interpretação da sustentabilidade de destinos turísticos
 
     
     Histerese cultural e imagem: um ensaio acerca do efeito das relações histórico-afetivas sobre a interpretação da sustentabilidade de destinos turísticos
     


Autor(es):
Souza, Anderson Gomes de
Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) NHTV University of Applied Sciences Centro de Estudos em Marketing e Pessoas (MKP/UPFE) Centro de Estudos em Hospitalidade, Turismo e Gastronomia (CHT/UFPE) Eductur – Educação em Turismo: Ensino e Pes...
Brito, Marisa P. de
University Rotterdam Academy for Leisure (AfL) NHTV University of Applied Sciences Delft University of Technology
Farias, Salomão Alencar de
Central Piedmont Community College Georgia State University Universidade de São Paulo (USP) Universidade Federal de Pernambuco


Periódico: Revista Turismo & Desenvolvimento

Fonte: Journal of Tourism & Development; v. 2, n. 21/22 (2014); 351-361

Palavras-chave:


Resumo: The image formation process of tourism destinations has been widely discussed in the academic sphere. However, since the historical-affective relations between countries have not been taken into consideration yet, the objective of this paper is precisely to bring this factor into the discussion. Based on literature review, it is suggested that the consumers’ (tourist) mental image toward a location is determined by factors that precede their own perception. Thus, this theoretical paper intends to build up a reliable basis for gathering new insights on this matter. Results show that new study opportunities concerning the interpretation of tourist destinations may arise.